KL7RRC Kiska Island, NA-070 Alaska

KL7RRC Kiska Island, NA-070 Alaska

KL7RRC – Kiska Island, NA-070 – Alaska

Apr 20, 2021

NEWS UPDATE – After their Covid-related cancellation last year, the Russian Robinson Club (KL7RRC) has resumed plans to activate rare Kiska Island, IOTA NA-070 in July.

Located 52.06N, 177.57E, this uninhabited island lies in the North Pacific’s treacherous Bering Sea, one of the most intense patches of ocean on Earth, where strong winds, freezing temperatures, and icy water are the “norm.” This remote Island also features the prominent conical, Kiska volcano, the
westernmost historically active volcano in Alaska’s Aleutian Island chain.

Kiska Island is also designated as an Aleutian Island WWII National Historic Area by the National Park Service. Permission to visit Kiska is required from both Alaska’s Maritime National Wildlife Refuge and the US Fish and Wildlife Service.

The KL7RRC team currently includes: Hal W8HC; Rob N7QT; Tim NL8F and Yuri, N3QQ. Unfortunately, another team member has had to back out so there is currently an open slot for a 5th operator. Contact team leader Yuri N3QQ [email protected] if you may be interested.

The team plans to have a minimum of 2 stations QRV operating 40m through 6m, SSB, CW and FT8 with 1.2kw PAs. Special emphasis will be on the difficult trans-polar path to EU.

 

The 56-foot aluminum sailboat, “SEAL” is being chartered out of Cordova, AK. It will undertake the arduous 1,000 mile journey along the Aleutians to Kiska with first stop at Dutch Harbor, AK to pick up Tim NL8F and all of the gear sent in advance to his QTH. They will then continue sailing westward to Adak Island (NA-039) where the remainder of the team will have flown in to by July 3, board SV SEAL, and with favorable winds and seas, they hope to arrive at Kiska and be QRV as KL7RCC from July 7th – 12th before the return sail back to Adak and flights home booked for July 17th. Some members of the team will travel out to Adak a few days in advance of the scheduled July 3rd pick-up by SEAL and will be QRV from this rare IOTA entity. Look for KL7RRC from Adak, NA-039 June 30th – July 3rd . Likewise, there may be additional KL7RRC activity from Adak July 14 th – 16 th following their return from Kiska.

The budget for this IOTA DXpedition, excluding individual team member airfares, lodging and meals at Adak, is ~$40K, with $30K required for the SV SEAL charter and two-way journey between Cordova and Kiska. Obviously, donations will be greatly appreciated in support of this challenging IOTA DXpedition. They can be sent via PayPal linked to the RRC website or via check and payable to: Russian Robinson Club and note “Donation for KL7RRC 2021 Expedition.” Please mail to Yuri N3QQ via his QRZ.com mailing address.

QSLs for KL7RRC (Kiska Island NA-070) and KL7RRC (Adak Island NA-039) via N7RO. ALL donors will receive direct QSLs.

Continue to check or bookmark the RRC website for updates and additional operating plans.

Info de la Source * ICI


Version traduite en Français via Google Translate

KL7RRC Kiska Island, NA-070 Alaska

MISE À JOUR DES NOUVELLES – Après leur annulation liée à Covid l’année dernière, le Russian Robinson Club (KL7RRC) a repris son projet d’activer la rare île de Kiska, IOTA NA-070 en juillet.

Située à 52.06N, 177.57E, cette île inhabitée se trouve dans la perfide mer de Béring du Pacifique Nord, l’une des zones océaniques les plus intenses de la planète, où les vents forts, les
températures glaciales et l’eau glacée sont la «norme». Cette île éloignée comprend également le volcan conique de premier plan, Kiska, le volcan historiquement actif le plus à l’ouest de la chaîne des îles Aléoutiennes de l’Alaska.

L’île de Kiska est également désignée zone historique nationale des îles Aléoutiennes par le Service des parcs nationaux. L’autorisation de visiter Kiska est requise de la part du Maritime
National Wildlife Refuge d’Alaska et du US Fish and Wildlife Service.

L’équipe KL7RRC comprend actuellement: Hal W8HC; Rob N7QT; Tim NL8F et Yuri, N3QQ. Malheureusement, un autre membre de l’équipe a dû reculer, il y a donc actuellement un créneau ouvert
pour un 5e opérateur. Contactez le chef d’équipe Yuri N3QQ kl7rrc@gmail.com si cela vous intéresse.

L’équipe prévoit d’avoir un minimum de 2 stations QRV fonctionnant de 40 m à 6 m, SSB, CW et FT8 avec des AP de 1,2 kW. Un accent particulier sera mis sur le difficile chemin transpolaire
vers l’UE.

Le voilier en aluminium de 56 pieds, “SEAL” est
affrété à Cordova, AK. Il entreprendra le voyage ardu de 1000 km le long des Aléoutiennes jusqu’à Kiska avec un premier arrêt à Dutch Harbor, AK pour récupérer Tim NL8F et tout le matériel envoyé.
avancer à son QTH. Ils continueront ensuite de naviguer vers l’ouest jusqu’à l’île d’Adak (NA-039) où le reste de l’équipe aura volé d’ici le 3 juillet, à bord du SV SEAL, et avec des vents favorables.
et les mers, ils espèrent arriver à Kiska et devenir QRV en tant que KL7RCC du 7 au 12 juillet avant le retour à Adak et les vols de retour réservés pour le 17 juillet. Certains membres de l’équipe
Voyagez à Adak quelques jours avant la prise en charge prévue le 3 juillet par SEAL et sera QRV de cette rare entité IOTA. Recherchez KL7RRC d’Adak, NA-039 du 30 juin au 3 juillet.
De même, il pourrait y avoir une activité KL7RRC supplémentaire d’Adak du 14 au 16 juillet après leur retour de Kiska.

Le budget pour cette DXpedition IOTA, à l’exclusion des billets d’avion, de l’hébergement et des repas des membres de l’équipe individuels à Adak, est d’environ 40K $, avec 30K $ requis pour la charte SV SEAL et le voyage aller-retour entre
Cordova et Kiska. Évidemment, les dons seront grandement appréciés pour soutenir cette édition stimulante de l’IOTA DX. Ils peuvent être envoyés via PayPal lié au RRC
website ou par chèque et à l’ordre de: Russian Robinson Club
et notez «Don pour l’expédition KL7RRC 2021». Veuillez envoyer un courrier à Yuri N3QQ via son adresse postale QRZ.com.

QSL pour KL7RRC (Kiska Island NA-070) et KL7RRC (Adak Island NA-039) via N7RO. TOUS les donateurs recevront des QSL directs.

Continuez à vérifier ou à mettre en signet le RRC website
pour les mises à jour et les plans d’exploitation supplémentaires.

Info de la Source * ICI

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