CY9C – St. Paul Island

CY9C – St. Paul Island

NEWS UPDATE — In less than two weeks the CY9C DXpedition team will arrive in Dingwall, Nova Scotia, in preparation for the DXpedtion to St Paul Island. The dates for the DXpedition are July 31 – August 8th. All seven team members are ready with gear packed and weighed to help facilitate an efficient process of ferrying the gear to the island via helicopter.

The team is not employing a boat for this DXpedition as all operations will be from the Northeast Island. There are no longer any facilities for a boat to be able to dock at the Northeast Island with its foreboding cliffs and sharp rock formations that encompass the island. With that being the case, extra care must be taken to transport the generators and fuel by helicopter.

Pat N2IEN, the helicopter pilot, and helicopter mechanic Barry Smith, will supervise and oversee the loading of all gear on each flight. An advance team will fly to the island first in order to erect the operation tents. While that is taking place, the first of many chopper trips will commence with all of the other DXpedition gear.

Hopefully the weather will cooperate and we have good VFR flying weather. On the 2016 CY9C DXpedition we had a number of very stormy days (and fog) where flights were not possible.

Updates will be provided to the bulletins by Murray WA4DAN or Randy N0TG as well as at www.cy9c.com

Phil VA3QR will again be giving updates and status reports on his blog which was very popular in 2016.

73,
Randy N0TG Team Co-leader
Murray WA4DAN Team Co-leader



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CY9C – St. Paul Island

MISE À JOUR – Dans moins de deux semaines, l’équipe CY9C DXpedition arrivera à Dingwall, en Nouvelle-Écosse, en vue de la préparation de la DXpedtion à St Paul Island. Les dates pour la DXpedition sont du 31 juillet au 8 août. Les sept membres de l’équipe sont prêts, le matériel emballé et pesé, ce qui facilite le transport efficace du matériel sur l’île par hélicoptère.

L’équipe n’emploie pas de bateau pour cette expédition car toutes les opérations se dérouleront dans l’île du Nord-Est. Il n’ya plus d’installations permettant à un bateau d’accoster sur l’île du Nord-Est, avec ses falaises menaçantes et ses formations rocheuses pointues qui entourent l’île. Cela étant, des précautions supplémentaires doivent être prises pour transporter les groupes électrogènes et le carburant par hélicoptère.

Pat N2IEN, le pilote d’hélicoptère et le mécanicien de l’hélicoptère Barry Smith, superviseront et superviseront le chargement de tous les engins de chaque vol. Une équipe avancée se rendra d’abord sur l’île afin de monter les tentes d’opération. Pendant ce temps, le premier des nombreux voyages en hélicoptère commencera avec tous les autres équipements DXpedition.

Espérons que la météo va coopérer et que nous avons une bonne météo de vol VFR. Lors de l’édition 2016 du CY9C DXpedition, nous avons eu plusieurs jours très orageux (et du brouillard) où les vols étaient impossibles.

Des mises à jour seront fournies aux bulletins par Murray WA4DAN ou Randy N0TG, ainsi qu’au www.cy9c.com

Phil VA3QR donnera à nouveau des mises à jour et des rapports de situation sur son blog, qui était très populaire en 2016.
73,

Randy Co-responsable de l’équipe N0TG

Murray WA4DAN Co-responsable de l’équipe

DXNEWS
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